Tillbaka

Intresseanmälan Barn och Utbildningsförvaltningen

Logga in och sök jobbet

Bemanningsenheten i korthet

Bemanningsenheten i Säffle kommun grundades hösten 2021. Bemanningsenheten bemannar vikariat inom Barn- och utbildningsförvaltningen som sträcker sig upp till och med tre månader. Genom vår bemanningsenhet kan du hitta korttidsvikariat hos kommunens förskolor, grundskolor och kostenheter. Ett korttidsvikariat betyder att du blir bokad dag för dag på timbasis. Vi består idag av ca 100 stycken aktiva vikarier men har alltid plats för fler.

Våra arbetsplatser

Vi söker dig som är flexibel och har lätt för att samarbeta. Som vikarie blir du bokad till många olika arbetsplatser och arbetslag. Arbetsplatserna ligger både centralt i Säffle och på landsbygden och nås bäst om man har körkort och tillgång till bil. Du behöver inte ha en formell utbildning men det är meriterande att vara exempelvis barnskötare eller lärare, alternativt annan utbildning som kan vara relevant. Du är anställd som intermittent och utbokningarna till arbetsplatserna baseras efter verksamhetens behov och kommer att variera från oss. Din arbetstid kan variera över tid.

Intresseanmälningar bevakas

När vi har fått in din intresseanmälan kontaktar vi dig per telefon eller via mail. Det kan ta olika lång tid innan vi tar kontakt. Det beror på hur behovet av nya vikarier på enheten du sökt till ser ut för tillfället. Vi genomför intervjuer både fysiskt och digitalt. Under vissa perioder annonserar vi även efter timavlönad personal på, Lediga jobb på saffle.se 

 

Rekryteringsprocessen består av dessa steg: 

Ansökan
  • Vi gör ett urval bland ansökningarna och de som går vidare bjuds in till intervju.
Intervju och referenser
  • Under intervjun ställer vi kompetensbaserade frågor om din arbetslivserfarenhet och din eventuella utbildning. Vi kommer att efterfråga dina referenser och kontrollera ditt belastningsregister (se mer information nedan).
  • Vi kontaktar dina referenser.
  • Efter intervjun får du information om du erbjuds anställning eller inte. Om du inte erbjuds anställning kan du få återkoppling kring anledningen.

Du måste kunna visa upp ett giltigt belastningsutdrag för att få arbeta som vikarie. Om du blir kallad till en intervju hos oss måste du därför beställa ett utdrag från polisens belastningsregister. Det tar cirka två veckor att få utdraget, som sedan är giltigt i ett år. Här är länken du kan använda för att få ett utdrag: 
Blanketter för registerutdrag hittar du på polisens webbplats.   

När vi har fått in din intresseanmälan kontaktar vi dig per telefon eller via mail. Återkopplingen kan variera eftersom intaget styrs utefter verksamhetens behov. Vår intention är att du skall få någon återkoppling inom 3-4 veckor från ansökningstillfället. Undantag kan ske exempelvis vid storhelger eller längre ledigheter.  Om du vill ha mer information om Bemanningsenheten eller ställa frågor kan du ringa Nina Karlsson på 0533-681530 eller mail nina.karlsson@saffle.se